Pytania i odpowiedzi
Internet stacjonarny
Adres IP w sieci MARSOFTnet jest publiczny (zewnętrzny) czy prywatny?
Wszyscy Abonenci naszej sieci otrzymują publiczny adres IP.
Czy internet stacjonarny w MARSOFTnet posiada limity transferu?
Nie, internet stacjonarny w MARSOFTnet nie posiada limitu transferu, co oznacza, że nigdy się nie kończy.
Czy mogę korzystać z internetu na więcej niż jednym komputerze?
Tak. Podłącz własny router albo go zamów wraz z konfiguracją w naszym Biurze Obsługi Klienta. Liczba podłączonych urządzeń nie jest w żaden sposób przez nas limitowana.
Czy mogę udostępnić swoje łącze sąsiadowi?
Nie ma takiej możliwości. Usługa skierowana jest do odbiorców indywidualnych, dlatego udostępnianie łącza innym użytkownikom (poza obrębem Lokalu) jest niezgodne z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych.
Co zrobić z niską prędkością lub zrywaniem Internetu przy połączeniu kablowym?
Jeśli Twój komputer jest połączony z siecią bezpośrednio za pomocą kabla i zauważyłeś, że połączenie z Internetem jest przerywane lub prędkość jest zaniżona:
- Wyłącz i włącz swoją kartę sieciową.
- Sprawdź czy kabel jest prawidłowo wpięty do Twojego komputera.
- Sprawdź swoją prędkość Internetu tutaj.
- Skontaktuj się z naszym działem technicznym 81 443 90 91.
Co zrobić z niską prędkością lub zrywaniem Internetu przy połączeniu bezprzewodowym?
Gdy korzystasz z Internetu łącząc się bezprzewodowo i zauważyłeś, że połączenie jest przerywane lub prędkość jest zaniżona, sprawdź, czy te same nieprawidłowości pojawiają się przy połączeniu kablowym. Jeśli działanie usługi przy tym sposobie podłączenia jest prawidłowe, możesz spróbować poprawić zasięg Twojego wi-fi:
- Zmień kanał na stronie konfiguracyjnej routera. Jeżeli nie potrafisz tego zrobić skorzystaj z pomocy naszych techników.
- Ustaw router tak, aby między nim a komputerem (lub innym urządzeniem, na którym korzystasz z Internetu) było jak najmniej przeszkód.
- Ustaw router w jak największej odległości od źródeł promieniowania elektromagnetycznego (np. telewizora, telefonu bezprzewodowego i innych urządzeń elektrycznych),
- Zmień miejsce ustawienia urządzenia (np. w centralnym punkcie mieszkania), a jeśli posiadasz router z zewnętrznymi antenkami, zmień ich pozycję.
- Wyłącz router z prądu na 60 sekund, a następnie włącz go ponownie i poczekaj, aż się zaloguje do sieci.
- Sprawdź swoją prędkość Internetu tutaj.
- Jeżeli powyższe sposoby zawodzą, to skontaktuj się z naszym działem technicznym 81 443 90 91.
Co warto przygotować przed zgłoszeniem awarii internetu?
Przed kontaktem z serwisem:
– przygotuj ID Klienta / dane osoby na którą podpisana jest umowa
– odłącz router od zasilania na ok. 30 sekund, a następnie podłącz ponownie
– upewnij się, że komputer jest włączony i kabel Internetowy jest prawidłowo wpięty do płyty głównej (w przypadku braku routera)
– sprawdź nazwę oraz wersję systemu operacyjnego komputera (np. Windows XP / 7 / 8/ 10)
– sprawdź nazwy zainstalowanych programów firewall oraz antywirusowych
– przygotuj jak najwięcej informacji dotyczących występującego problemu (np. jakie czynności zostały wykonane przed wystąpieniem problemu, jakie komunikaty zostały wyświetlone przez system operacyjny, co się dokładnie dzieje i w jakich porach).
Telewizja cyfrowa JAMBOX HD
Czym Kablówka 3 Generacji JAMBOX różni się innych kablówek?
Różnicą pomiędzy tradycyjną a naszą innowacyjną telewizją jest szereg usług dodatkowych zwiększających komfort oglądania telewizji oraz nowe możliwości dostępu do materiałów filmowych i programów telewizyjnych czy innych ciekawych treści.
Czy wszystkie programy są nadawane cyfrowo?
Tak. Telewizja JAMBOX jest w pełni cyfrowa co oznacza, że dostarczamy ją do Twojego telewizora w takiej jakości w jakiej nadaje ją nadawca. W żadnym miejscu naszej sieci nie idziemy na kompromisy, nie reenkodujemy, nie upscalujemy, nie zmniejszamy przepływności strumienia bitowego.
Czy do odbioru cyfrowej kablówki JAMBOX potrzebne są specjalne urządzenia?
Dostęp do multimedialnej platformy JAMBOX realizowany jest z wykorzystaniem cyfrowego dekodera. Urządzenie jest udostępniane abonentom wg aktualnego cennika i warunków.
Czy do cyfrowego dekodera JAMBOX mogę podłączyć każdy telewizor?
Tak, do dekodera można podłączyć każdy odbiornik telewizyjny wyposażony w wejście SCART (Eurozłącze) lub wejście analogowe (composite video-in). Natomiast jeżeli jesteście Państwo posiadaczami nowoczesnego odbiornika z matrycą LCD lub plazmową, wyposażonego w cyfrowe wejście HDMI, zalecamy skorzystanie z takiego podłączenia – umożliwia ono wykorzystanie w pełni możliwości sprzętu i pozwala cieszyć się wysoką, cyfrową jakością obrazu i dźwięku (złącze HDMI dostępne jest w dekoderach oznaczonych HD).
Czy mogę mieć telewizję JAMBOX w drugim pokoju?
Tak. W cyfrowej telewizji jest to możliwe posiadając kolejny dekoder. Ale nie martw się, że będziesz musiał płacić pełny abonament. Dzięki usłudze MULTIROOM możesz mieć dodatkowy dekoder w niższej cenie abonamentu. Ważne jest to, że wszystkie programy jakie masz wykupione w podstawowej usłudze będziesz mieć dostępne na drugim dekoderze tylko przy opłacie miesięcznej za multiroom.
Czy można wykorzystać kabel koncentryczny po starej kablówce?
Nie. Telewizja JAMBOX korzysta z innej technologii. Telewizja JAMBOX pracuje wykorzystując nowoczesne, w pełni cyfrowe okablowanie (światłowód) używane równocześnie do dostarczania sieci Internetowej i telefonii cyfrowej.
Czy dekoder JAMBOX można kupić na własność?
Tak, jest taka możliwość.
Co się dzieje po zakończeniu umowy terminowej?
Umowa staje się umową bezterminową z abonamentem wg cennika, ale oczywiście mamy przygotowane atrakcyjne promocje dla stałych Abonentów. Mamy nadzieję, że przedłużysz swoją umowę i zostaniesz z nami dłużej.
Czy będąc klientem kablówki JAMBOX muszę płacić abonament radiowo-telewizyjny?
Opłaty za usługi świadczone w ramach multimedialnej platformy JAMBOX nie zwalniają Państwa z wnoszenia obowiązkowych opłat z tytułu abonamentu radiowo-telewizyjnego.
Czy wszystkie programy telewizyjne nadawane są w jakości HD?
Kablówka JAMBOX reemituje sygnały telewizyjne i radiowe w takiej jakości w jakiej są one dostarczane nam przez nadawców programów. Korzystamy z najlepszych źródeł sygnału, więc nie boimy się powiedzieć, że jakość obrazu w telewizji JAMBOX jest najlepsza na rynku. Staramy się, aby jak najwięcej kanałów było w jakości HD i dotrzymujemy tego słowa, będąc w czołówce operatorów oferujących największą ilość kanałów HD. Oferta programowa telewizji JAMBOX jest stale rozbudowywana o nowe kanały w jakości HD. Warto też zaznaczyć, że nie tylko kanały możemy nadawać w HD, już dziś oferujemy także materiały HD w usłudze wideo na żądanie VOD.
Czy dekoder JAMBOX będzie współpracował z zestawem kina domowego?
Tak, dekoder JAMBOX można połączyć z zestawem kina domowego. Dekodery są wyposażone w analogowe wyjścia audio oraz w cyfrowe wyjście S/PDIF – wykorzystanie go do połączenia z zestawem kina domowego pozwoli Państwu cieszyć się wysoką jakością dźwięku w standardzie 5.1
Gdzie znajdę swój tvPIN i jPIN?
Obydwa kody znajdziesz na umowie Abonenckiej lub możesz je uzyskać telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta. Kody możesz zmienić na własne życzenie poprzez zalogowanie się do WebPanela https://ssl.jambox.pl/webpanel. Zmiana jest możliwa tylko, jeśli znasz swój aktualny kod.
Czym różni się tvPIN od jPIN?
Kod tvPIN służy do autoryzacji usług dostępnych w JAMBOX takich jak np.: HBO GO czy ochrona rodzicielska. Kod jPIN natomiast zabezpiecza zmiany na koncie Abonenta, które mają wpływ na rozliczenia jak np.: zakup dodatkowego pakietu telewizyjnego poprzez TV Panel.
Telefonia cyfrowa – VoIP
Czym jest telefon VoIP ?
Telefon VoIP to typ aparatu telefonicznego, który w przeciwieństwie do tradycyjnych aparatów PSTN lub ISDN nie jest podłączany do sieci telefonicznej, lecz do sieci komputerowej, a połączenia są realizowane za pomocą technologii VoIP. Tego typu urządzenie umożliwia prowadzenie znacznie tańszych rozmów, czasami nawet darmowych w ramach jednego operatora. Wygląda on jak zwykły aparat telefoniczny wyposażony w słuchawkę, klawiaturę a czasami też wyświetlacz, jednak nie posiada on wyjścia do analogowej linii telefonicznej lub ISDN, lecz wyjście do Internetu, najczęściej jako gniazdo RJ-45 w standardzie Ethernet. Urządzenie to umożliwia prowadzenie rozmowy VoIP nawet użytkownikowi, który nie jest wyposażony w komputer. Komputer jest potrzebny jedynie do skonfigurowania telefonu. Telefon VoIP wykorzystuje najczęściej protokół SIP lub inny tego typu oraz odpowiedni kodek
Czym jest technologia VoIP?
VoIP (ang. voice over internet protocol) – technika umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub oddzielnych sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana „telefonią internetową”. Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne „połączenie ciągłe” i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.
Czy mogę przenieść numer telefonu od innego operatora i skorzystać z VoIP?
Tak. Sieć MARSOFT umożliwia darmowe przeniesienie numeru do swojej sieci od innych operatorów telekomunikacyjnych takich jak: Netia czy TP (aktualnie Orange).
Czy potrzebuję dodatkowych urządzeń, aby korzystać z technologii VoIP?
Tak. Do obsługi telefonii cyfrowej niezbędny jest zakup bramki VoIP, którą możesz podłączyć do swojego aparatu telefonicznego. Dodatkowe informację na temat sprzętu możesz uzyskać w naszym Biurze Obsługi Klienta.
Czy telefon VoIP oferuję blokadę wybranych numerów telefonu?
Tak, masz możliwość zablokować tylko jeden wybrany rodzaj połączeń lub wszystkie. Dostępne blokady: wszystkie połączenia wychodzące, wszystkie międzynarodowe połączenia wychodzące oraz wszystkie połączenia 070x. Blokady możesz ustawić po zalogowaniu się na swojej platformie eBOK albo dzwoniąc do naszego Biura Obsługi Klienta.